Hold Your Own Geliştiricisi ile Röportaj

Hold Your Own oyunu bir çeşit hayatta kalma oyunu. Ve bu oyun bir süredir erken erişimde. Hatta uzun bir süredir de diyebiliriz. Açıkçası biz oyunu denedik ve beğendik. Tabi ki bazı optimizasyon sorunları ve buglar mevcut. Fakat erken erişimde olduğundan dolayı bunlar çok normal. Zamanla gelecek güncellemeler ile düzelecektir. Aslında biz de bunu merak ettğimiz için Hold Your Own geliştiricisi Chet ile bir röportaj gerçekleştirdik.

Hold Your Own geliştiricisi Chet ile yapmış olduğumuz röportaja geçmeden önce oyuna dair yapmış olduğumuz incelemeyi okumanızı tavsiye ediyoruz. İnceleme içeriğine burayı tıklayarak ulaşabilirsiniz. Şimdi dilerseniz röportajımıza geçelim.

Yaş 70 Ama İş Bitmemiş

MagniGame: Merhaba Chet, öncelikle bizi kırmayıp röportaj teklifimizi kabul ettiğin için çok teşekkür ederiz. Seni Hold Your Own geliştiricisi olarak tanıyoruz. Fakat oyun hakkında konuşmadan önce biraz seni tanımak isteriz. Bize bira kendinden bahseder misin?

Chet: Ben kuantum kimyasında yüksek lisans derecesine sahip bir kariyer mühendisi/bilim insanıyım. Kariyerimin çoğunda aviyonik, tıbbi ekipman ve yarı iletken üretiminde donanım ve yazılım mühendisi olarak çalıştım. Bu yıl 70 yaşına girdim ve 2022’nin sonunda emekli oluyorum. Hobilerim; yazılım mühendisliği, biyomühendislik (bir odaya biyomühendislik laboratuvarı kurdum), Çin dövüş sanatları, perdesiz bas gitar ve yürüyüş.

Hold your Own torrent
Hold Your Own Geliştiricisi ile Röportaj

MagniGame: Chet bizi gerçekten çok şaşırtıyorsun. Aslında hiç böyle bir profil beklemiyorduk fakat harika bir kariyerinin olduğunu söylemeliyiz. Konumuza geri dönelim. Hold Your Own geliştiricisi olduğun bir oyun ve bu oyunun 2017 yılından beri erken erişimde olduğunu görüyoruz. Neden hala erken erişimde ve bu süreç ne zaman sona erecek?

Chet: HYO aslında benim oyunum değildi. 2022 Mart’ında aldım ve üzerinde yeniden çalışmaya başladım. Terk edilmişti ve ben de bu oyunun içindeki potansiyeli her zaman gördüm. Yani EA’daydı çünkü ben bu yıl devralana kadar kimse üzerinde çalışmadı. Kaynak koduna sahip olduğum için hala oyunun potansiyelini değerlendiriyorum. Ancak, kod çok iyi yazılmamış, bu da bakımı ve genişletmeyi zorlaştırıyor. Ayrıca, çalışması için devre dışı bırakmak zorunda kaldığım için çok oyunculu potansiyeli de değerlendiriyorum. Mühendisliğim ve ürün değerlendirmem tamamlandıktan sonra, oldukça kapsamlı fikirlerimin ne kadarını gerçekten uygulayabileceğime karar vereceğim. Bu değerlendirmenin 2023’ün ilk bölümünün tamamlanmasını bekliyorum.

Eşim ve kızımla Wildlands oyunuyoruz.”

MagniGame: Her kurduğun cümleden sonra ayrı bir şaşırıyoruz. Peki Chet Hold Your Own geliştiricisi olarak kaç kişi ile birlikte çalışıyorsun?

Chet: Sadece ben. Eşim de çift diplomalı bir mühendis ve onunla çeşitli yazılım mühendisliği konuları hakkında görüşüyorum. Ayrıca, aracılığıyla HYO’yu satın aldığım The Infected’ın geliştiricisinden mentorluk alıyorum.

MagniGame: Bu oyundan sonra yapmak istediğin başka projeler de var mı?

Chet: HYO’dan sonra projeleri düşünüyorum, Unreal Engine 5.0’da olacağı dışında henüz kesin bir şey yok. Unreal Engine 5.0 öğrenmekten başka bir neden olmasa bile HYO’yu 5.0’a taşımayı deneyebilirim. Oyun yazılımı tasarlamaya devam etmek istiyorum ama bunu yaklaşık 50 yıllık mühendislik deneyimimi kullanarak gerçek bir mühendislik süreci olarak yapacağım.

Hold your Own oyna
Hold Your Own Geliştiricisi ile Röportaj

MagniGame: Pekala, biraz da senden bahsedelim. Hold Your Own geliştiricisi Chet hangi tür oyunları seviyor? Bugünlerde hangi oyunları oynuyorsun?

Chet: Mart ayında HYO’nun yeniden çalışmasına başladığımdan beri gerçekten başka oyun oynamadım. Ama Ghost Recon Wildlands‘i karım, büyük kızım ve diğer aile üyeleriyle yoğun bir şekilde oynuyorum. Ghost Recon Wildlands seviye tasarımı bana ilham veriyor ve tekrar oynanabilirliği oyunu oldukça eğlenceli kılıyor. Bunun dışında Kasım 2016’dan beri Subsistence, The Infected, Empyrion, Generation Zero, Road to Eden, No Man’s Sky, The Division oynuyorum.

“Hızlı tamamlamak için asla tasarımı feda etmeyin!”

MagniGame: Senin haricinde başka oyun geliştiricileri ile de röportajlar yaptık. Genel olarak oyun geliştirme süreci ile ilgili “zor ama eğlenceli” dediler. Peki sen oyun geliştirme süreci ile ilgili neler düşünüyorsun?

Chet: Sanırım şimdiye kadar yeni HYO haritasının seviye tasarımından oldukça keyif aldım. Ayrıca, genel tasarımla anlamlı olan yeni özelliklerin nasıl sığdırılacağını bulmaktan da zevk alıyorum. Bu çabayla ilgili sevmediğim tek şey, başka bir kişinin belgesiz ve dürüst olmak gerekirse, zayıf koduyla uğraşmak zorunda kalmak. Bence gerçek mühendislik deneyimi olmayan çok sayıda oyun tasarımcısı, sürdürülebilirlik ve genişletilebilirliğin önüne geçen ‘kendilerini köşeye sıkıştırmanın’ yazılım eşdeğerini yapıyor. Bir oyun olsa da, yine de uygun gereksinimler oluşturma, tasarım ve planlama ile mühendislik çalışması olarak düşünülmelidir.

Hold your Own bedava
Hold Your Own Geliştiricisi ile Röportaj

MagniGame: Kesinlikle katılıyoruz. Sıra geldi son sorumuza. Türk oyunculara ve oyun geliştiricilerine neler söylemek istersin?

Chet: Tüm oyunculara şunu söyleyebilirim; ortak bir faaliyetten zevk almamız bizi birbirimize daha da yaklaştırıyor. Birbirinizin ortak çıkarları olduğunu bilmek, belki de farklı insanlar arasındaki gerilimi yatıştırır. Farklılıklarımız bizi daha güçlü ve daha yakın kılmalı, bizi ayırmamalı. Ortak bir ilgiye sahip olmak, birbirimizi farklı bir ışıkta görmemize yardımcı olabilir.

Oyun geliştiricelere de şunu söyleyebilirim; yazılım geliştirmeyi öğrenmek için zaman ayırın. Düzenli olarak bahsettiğim iki ‘İncil’ var; Steve McConnell tarafından Tamamlanan Kod ve Tasarım Modelleri – Yeniden Kullanılabilir Nesne Yönelimli Yazılımın Öğeleri, Erich Gamma. (Bu iki yazılım kitabını Amazon’da bulabilirsiniz fakat Türkçe versiyonları yok). İyi mühendislik uygulamalarını incelemek ve geliştirmek için zaman ayırın. Tamamlama hızı için asla iyi tasarımı feda etmeyin. Ve şimdi çoğu motor, Unreal gibi, nesne yönelimli, bunun ne anlama geldiğini ve nasıl kullanılacağını öğreniyor.

MagniGame: Hold Your Own geliştiricisi olarak vermiş olduğun cevaplar harikaydı. Senin gibi bilge olarak tanımlayabileceğimiz bir oyun geliştiricisi ile tanıştığımıza gerçekten çok memnun olduk. Umarız aklında olan fikirlerini vakti geldiğinde istediğin şekilde hayata geçirebilirsin. Çok teşekkür ederiz.

Hold your Own indir
Hold Your Own Geliştiricisi ile Röportaj

Ufak Bir Değerlendirme

Bu zamana kadar sizler için birçok oyun incelemesini yaptık. Hatta Pawn of the Dead, Haunt Chaser, Disinfection, Moons of Ardan ve Paranecro oyunlarının geliştiricileri ile de röportajlar düzenledik. Fakat bugün Hold Your Own geliştiricisi Chet ile yapmış olduğumuz bu röportaj bambaşkaydı.

Öncelikle ilerlemiş yaşına rağmen hala genç kalmayı başarmış. Maalesef ki ülkemizde oyun oynayanlara çocuk gözüyle bakılıyor. Fakat bugün bunun böyle olmadığını bir kez daha görmüş olduk. Dolu dolu bir kariyere sahip olan Chet aslında bizlere kariyer yaparken aynı zamanda hayattan nasıl tat alacağımızı da göstermiş oluyor. Merak edenler için söyleyelim, Chet Amerika’nın Arizona eyaletinde yaşıyor. Yani ülke şartlarına baktığınız zaman onun için mümkün olan birçok şey maalesef ki bizim için mümkün gözükmüyor. Fakat gerçekten öyle değil. Bugün aslında Chet bize istersek başarabileceğimizi çok güzel bir şekilde göstermiş oluyor.

Kendisi sadece belli bir alanda kariyer yapmamış. Hayattan keyif almaya bakmış. Aynı zamanda hayallerinin peşinden gitmiş. 70 yaşında potansiyeli olan bir oyunun haklarını satın alıp geliştirmeye başlamış. Bu nedenle böyle hayalleriniz varsa asla “Ben yapamam” ya da “benden geçti artık” falan demeyin. En azından ilk adımı atın ki gerisi kendiliğinden gelsin.

Senelerce oyun oynadım, dergilerde ve başka sitelerde yazdım. Artık kendi deneyimlerimi ve kendi düşüncelerimi özgürce aktarabileceğim MagniGame isimli siteyi oluşturdum. Artık burada beraberiz ve özgürüz!