1. Ana Sayfa
  2. Oyun

Need for Speed Unbound İnceleme

Need for Speed Unbound İnceleme

Bir süredir ha çıktı ha çıkacak diye beklediğimiz, NFS serisinin yeni oyunu olan Need for Speed Unbound sonunda piyasaya giriş yaptı. Oyuna dair yayınlanan fragmanda oyunun farklı grafik çizgilerine sahip olduğunu ve geçmişten gözlerimiz yaşlı şekilde hatırladığımız Underground serisini anımsattığını gördük. Peki tam olarak öyle mi? Need for Speed Unbound inceleme içeriği ile NFS serisi yeniden eski günlerine geri dönebilecek mi sorusuna cevap arayacağız.

Öncelikle şunu belirtmeliyim, ben NFS serisine NFS 2SE ile başladım. Yani benim NFS geçmişim 1997 yılına kadar dayanıyor. Açıkçası NFS 2SE dönemine göre çok gerçekçiydi fakat ondan sonra 1998 yılında piyasaya çıkan Hot Pursuit ve 2000 yılında çıkan Porsche Unleashed sürümleri NFS 2SE’yi bize unutturdu. Ama 2003 yılında bir efsane doğdu. Need for Speed Underground! Bir yıl sonra Underground 2 ve hemen akabinde bir yıl sonra da Most Wanted piyasaya çok sağlam girişler yaptı. Zaten Need for Speed serisinin de en şaşaalı olduğu dönemlerde bu yıllardı. Bu dönemde çıkan oyunları bizzat tecrübe eden çoğu oyuncu 2005 yılı ile NFS serisine resmen son noktayı koymuştu. Çünkü çıkan hiçbir Need for Speed oyunu aynı tadı veremiyordu.

Neredeyse her yıl karşımıza yeni oyun ile çıkan firma bir türlü eski duyguları bize tattıramadı. Fakat bu yıl öyle bir şey oldu ki ufak bir kıpırdanma yaşadık. Need for Unbound inceleme yapılması gereken bir oyuna benziyordu. Çünkü tasarımsal çizgiler Underground yönünde ilerliyordu. İşte bundan dolayı biz de sizler için Need for Speed Unbound inceleme içeriğini hazırladık.

Need for Speed Unbound İnceleme

Farklı Grafik Çizgileri

Need for Speed Unbound inceleme içeriğinde ilk olarak grafik çizgilerine değinmek istiyorum. Oyunu resmen ikiye bölmüşler. Bir kısmı oldukça gerçekçi iken diğer kısmı ise çizgi romanlardan fırlamış gibi duruyor. Need for Speed Unbound incelemesi içerisinde sık sık geçmişteki oyunlarla karşılaştırma göreceksiniz ki bu da onlardan birisi. Çünkü buradaki çizgi roman havası bana Underground oyununu hatırlattı. Onda da ara sahnelerde hatırlarsanız çizgi roman esintileri vardı. Fakat oyun içerisinde bu tasarım çizgilerini görmüyorduk. Need for Speed Unbound oyununda ise biraz daha farklı.

Need for Speed Unbound oyundaki gerçekçi çizgiler ile çizgi roman esintilerini bir araya getirmiş. Oyun içerisinde gerçekçi grafiklerle yarışırken bir anda anime efektleri gibi efektlerin oyuna yerleştirildiğini görüyoruz. Açıkçası ben beğenmedim. Hani eskiden arabadan çıkan duman rengini falan modifiye ettiğimizde bir anlamı olurdu. Ama bunda çok saçma gözüküyor. Fakat birçok kişinin de bu grafik çizgilerini beğendiğini de ekleyeyim. Onun haricinde gerçekçi grafikler son derece güzel. Yansımalardan tutun da renklere kadar (anime efektleri hariç) her şey sizi oyunun içerisine çekiyor.

Hemen ek bir parantez açayım burada. Özellikle grafikler konusunda gece yarışlarını çok beğendim. Modellemeler çok güzel yapılmış. Yağmur efektleri, ışıklı tabelalar falan oldukça şık gözüküyor. Tabi iyi bir ekran kartınız varsa ya da Xbox veya PlayStation üzerinden oynuyorsanız yansıma efektlerinin de çok kaliteli olduğunu göreceksiniz.

need for speed unbound anime efektleri
Need for Speed Unbound İnceleme

Lisanslı Karakter Ürünleri

Oyun dünyası o kadar büyüdü ki artık resmen var olan dünyamıza alternatif bir hal aldı. Çünkü gerçek dünyadan bildiğimiz markalar da oyunlarda kendine yer edinmeye başladı. Champions, Puma, Vans gibi bilinen birçok marka da Need for Speed Unbound oyununda yer alıyor.

Şimdi bu noktada da eleştirmek istediğim bir şey var. Az önce çizgi roman esintilerinin olduğunu söylemiştim. Bana kalırsa zaten bu modellemeler de Underground’a göre resmen çöp. Fakat madem karakter özelleştirme seçeneği var, e o zaman adam akıllı grafiklerle yapsanıza bunu. Örneğin Vans marka bir mont alacaksınız ama hiç gerçekçi değil. O da çizgi roman formatında. Yani bu çizgi roman ve anime esintileri bana kalırsa oyunu sadece baltalamış. “Abi Underground oyununda yaptık, tuttu. Hadi bunda da yapalım.” demişler resmen ama hiç olmamış. Ama yine de Underground ve Most Wanted’a nazaran karakter özelleştirmenin olması da güzel olmuş. Hiç yoktan iyidir.

epic games haftalık oyun

Hikaye Modu

Need for Speed Unbound inceleme içeriğinde geldik hikaye kısmına. Oyun arabaya bineyim, yarış yapayım diyenlere yönelik olsa da bir hikaye üzerinden ilerlemesi de hoş olmuş. Ama çok sağlam temelli bir hikaye olduğunu da söyleyemem. Şimdi linç yiyebilirim ama söylemezsem de içimde patlar. Kesinlikle ve kesinlikle hikaye konusunda Most Wanted’ın önünde diz çöker tövbe ister. Yani resmen hikayeyi koymak için koymuşlar. Öyle çok çekici bir yanı yok maalesef.

Şimdi yarış oyunlarında ne kadar hikaye olabilir demeyin. Az önce söylediğim gibi Most Wanted çok daha iyi. Ama farklı bir alandan da örnek vereyim size. Sevilen basketbol oyunu NBA 2K serisi. Need for Speed Unbound incelemesi gibi onun da incelemesini yapmıştık. Yazılabilecek en iyi hikayeyi yazmışlar. Bir basketbol oyuncusunun sadece sıfırdan yüksek noktalara geldiğini değil aynı zamanda ne gibi baskılar altında kaldığını görüyorduk. Need for Speed Unbound ise tam aksine hikayeden yoksun. Yani var ama yok gibi. Çok klişe. Bu noktada ciddi bir hayal kırıklığına uğradım.

Hikaye modunun içerisinde polislerden de bahsedeyim. Malum yarışlar illegal olarak geçiyor ve oyun içerisinde yarışlarımızı yaparken polisler ortaya çıkabiliyor. Açıkçası bu konuda beklentim biraz düşüktü. Bu tarz oyunlarda genelde dahil edilen polislerin IQ seviyesi bir orta okul öğrencisininki kadardı. Fakat Need for Speed Unbound incelemesi için oyunu oynarken polislerin yapay zekasının diğer oyunlara göre çok daha iyi olduğunu gördüm.

need for speed unbound oyun içi görüntüler
Need for Speed Unbound İnceleme

Modifiye

Need for Speed serisi Underground ile beraber hayatımıza modifiyeyi de sokmuş oldu. İlk Underground oyunundaki modifikasyon çılgınlığı sonrasında çıkan oyunlarda da devam etti. Bence Need for Speed serisinin de en güzel yanı bu. Peki yeni oyunda modifikasyon durumu nasıl?

Need for Speed Unbound incelemesi için en çok heyecanlandığım nokta açıkçası modifiye kısmıydı. Çünkü NFS bunu çok iyi yapıyor. Açıkçası bazı modifiye unsurlarını çok beğendim. Body kitler konusunda oldukça iyi bir skalaya sahip. Aracınız hiç tahmin edemeyeceğiniz şekillere girebiliyor. Fakat bir de madalyonun öteki yüzü var ki onu bir görsel ile huzurlarınıza sunuyorum.

need for speed unbound modifiye
Need for Speed Unbound İnceleme

Bu nedir Allah aşkına? Oyunun hemen başında, hikaye modundaki ilk yarışımızda bu araçla karşılaşıyoruz. Ön tarafta Hebocon’u (kötü robot savaşlarındaki robotlar) anımsatan bir tampon, yan tarafta neden konulduğuna dair bence tasarımcısının bile bir fikrinin olmadığı içinden ok geçen kalp. Çok saçma. Need for Speed Unbound incelemesi içinde bunu yazacağımı hiç düşünmezdim ama özellikle bu modifiye deli saçması. Sizde ne gibi duygular uyandırdı bilemem ama benim için hayal kırıklığı.

Need for Speed Unbound incelemesi içerisindeki modifiye kısmında son olarak bir şeye değinmek istiyorum. Oyunda modifiye yapmak için resmen kredi çekmemiz gerekiyor. Çok pahalı! Mesela bir yarışta birinci oldunuz ve 3.000 dolar kazandınız. Modifiye için tam hevesleniyorsunuz ama açıp bir bakıyorsunuz ki sadece jant seti 4.000 dolar. Yani bu da demek oluyor ki özellikle hikaye modunda aracınızı değiştirebilmek için bir sürü yarış yapmanız gerekiyor.

Need for Speed Unbound incelemesinde bunları yazdım ama bu satırları okuyan oyunu biraz oynamış ya da izlemiş olan bazı arkadaşlar bu noktada “Yooo ben oynadım 6.000 dolar kazandım” diyenler de olacaktır. Hemen onlara da bir açıklama yapayım. Oyunda yarış kazandıkça aldığınız para miktarları yarışlara göre değişiyor. Bu arada yarışlara katılabilmek için de bir ücret ödemek zorundasınız. Örneğin 27.000 dolar kazandığınız bir yarışın katılım ücreti 21.000 dolar olabiliyor. Yani yarışlara katılabilmek için de paranızı idareli kullanmalısınız.

oyuncu kulaklığı gif

Need for Speed Unbound Almaya Değer mi?

Need for Speed Unbound incelemesinde şimdi geldik kritik soruya. Bu oyun satın almaya değer mi? Buna cevap vermeden önce oyunun fiyatından biraz bahsedelim. Oyunun standart versiyonu 1.199,99 TL’den satılıyor. Bir de Palace Edition sürümü var ki o da 1.399,99 TL’den satılıyor. Yani ciddi anlamda pahalı. Evet kur farkı, Steam’ib kur güncellemesi falan filan derken artık çıkan AAA oyunlar bu fiyat baremlerini görüyor. Peki Need for Speed Unbound bu fiyatları hak ediyor mu?

Zaten Need for Speed Unbound incelemesinin en başında eski bir NFS takipçisi olduğumu belirtmiştim. Yani bu gözler neler gördü neler. Ama böyle oyuna böyle fiyat görmedi. Direkt fiyat/performans olarak değerlendirecek olursak bence bu fiyatlar çok. Hak etmiyor yani. Anime efektleri, kısır hikaye ve güzel olmayan müzikler zaten oyunun kalitesini düşürmüş. Allahtan diğer grafikler ve oynanış mekanikleri iyi de bir yerinden tutabiliyoruz. Günümüz ekonomisini de göz önünde bulunduracak olursak bence bu oyunun ederi maksimum 500 TL. Daha fazlası etmez. Çünkü sizi saatlerce ekran başına bağlayacak bir oyun değil.

Need for Speed Unbound incelemesinin içerisinde fark ettiğiniz üzere sistem gereksinimlerini yazmadık. Çünkü daha önceden sizlerle paylaşmıştık. Burayı tıklayarak Need for Speed Unbound sistem gereksinimlerine ulaşabilirsiniz.

nfs unbound sistem gereksinimleri

Son Yorumlar

Need for Speed Unbound incelemesini sonlandırmadan önce genel olarak bir toparlayalım istedim. Oyunun grafikleri içerisinde yer alan saçma anime efektleri ile birlikte çakma çizgi roman kalitesindeki görselleri kaldırdığımız zaman aslında grafik kalitesinin iyi olduğunu görüyoruz. Özellikle gece sürüşlerinde bir de yağmur varsa tadından yenmiyor. O yağmur damlalarının araç üzerindeki dokunuşları, yerde bulunan su birikintileri ve yansıma efektleri çok güzel. Bir Forza Horizon 5 kalitesinde değil belki ama yine de çok güzel.

Oyunun hikayesi oldukça kısır. Hatta çok klişe. Spoiler vermeyeceğim ama standart yarışlardan başına bir şey gelmiş ya da bu camiadan sıkılmış olan yaşlı bir abinin garaja çekilmesi burada da yer alıyor. Allah aşkına başka konu mu yok? Hep bunun etrafından dönüyor konular. Artık kendinizi sadece görsel anlamda değil hikaye anlamında da geliştirmeniz gerekiyor.

Müzikleri bence bu zamana kadar kullanılan en kötü NFS müzikleri. Tabi bu bir zevk meselesi. Ben ne kadar bu tarz oyunlarda R&B, hiphop gibi müzikler yerine metal, hadi bilemedin rock müzikler duymak istesem de kulaklarımdan asla izi silinmeyen Get Low’u da sevmiyor değilim.

Oynanış mekanikleri beklediğimden iyi. Direksiyon seti herkeste bulunmuyor ama bir gamepad ile çok rahat bir şekilde oynayabilirsiniz. Son derece rahat bir oynanış hissiyatı var. Bununla birlikte son yorumlarımızı da yapmış bulunuyoruz. Son olarak aşağıda Need for Speed Unbound inceleme puanlarımızı görebilirsiniz.

kötü bilgisayar için oyunlar

7.0
Need for Speed Unbound İnceleme Puanları

  • Grafikler 8
  • Hikaye 5
  • Oynanış 8
İlginizi Çekebilir

Yazar Hakkında

Senelerce oyun oynadım, dergilerde ve başka sitelerde yazdım. Artık kendi deneyimlerimi ve kendi düşüncelerimi özgürce aktarabileceğim M4gniGame isimli siteyi oluşturdum.

Yorum Yap

Bu yazının yorum fonksiyonları kapatılmıştır.